رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از تشکیل هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی خواهران در مساجد کشور خبر داد و گفت: این کانون‌ها یگان عملیات گفتمانی خواهند بود و موضوع بحث آنها با کانون عمومی متفاوت است

تشکیل یگان‌های عملیات گفتمانی در مساجد کشور

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از تشکیل هزار و ۳۰۰ کانون تخصصی خواهران در مساجد کشور خبر داد و گفت: این کانون‌ها یگان عملیات گفتمانی خواهند بود و موضوع بحث آنها با کانون عمومی متفاوت است.

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت‌الاسلام کمال الدین خداداده امروز، یکشنبه ۱۹ آذر در نشست خبری کنگره ملی «خواهران فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» گفت: آغاز فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران از ۲۱ آذر است و اولین عملیات مشترک این کانون‌ها در هفته زن و خانواده خواهد بود.

وی افزود: ستادهای استانی کانون های مساجد در اولین اقدام شناسایی خواهران را انجام دادند و سپس، معرفی آنها از سوی امام جماعت مساجد انجام شده تا فعالیت کانون‌های تخصصی خواهران پیش رود. در این کانون‌ها به الگوی سوم زن مدنظر مقام معظم رهبری، نقش‌آفرینی دختران و زنان در مساجد و برنامه‌های قرآنی توجه می شود.

خداداده با اشاره به دیگر اهداف تأسیس کانون‌های تخصصی خواهران گفت: پرچم‌داری ترویج گفتمان و تربیت زن تراز انقلاب اسلامی از اهداف تاسیس این کانون ها است و برای اینکه عملیات و جریانی در کشور راه‌اندازی شود، پس از پیش‌نشست‌ها و آموزش‌های لازم، نیازمند آن بودیم که مدیران کانون‌های تخصصی خواهران کنار یکدیگر جمع شده و منسجم شوند، به همین جهت کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان رویداد علمی در مسیر توانمندسازی خواهران برگزار می شود و تلاش ما در این راستا است که مساجد را برای فعالیت‌های زنان و خانواده به صورت الگو به جامعه معرفی کنیم.

رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد افزود: ما بنا داریم جشن‌های مرتبط با هفته زن و روز مادر را به همت کانون های تخصصی خواهران برگزار کنیم تا بتوانند در قالب جشن‌ها شخصیت حضرت زهرا(س) و مقام مادر و همسر را معرفی و تبیین کنند. به طور قطع اگر در هزار و ۳۰۰ نقطه، هزار و ۳۰۰ برنامه ویژه اجرا شود، این برنامه در جامعه، محکم‌تر و بهتر معرفی خواهد شد. به همین جهت این‌کانون‌ها عملیات مشترکی در هفته زن خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.